Jag har rest land och rike runt!

Inte riktigt kanske. Jag har iallafall varit utanför Skånes gränser, närmare bestämt i Linköping som ligger i Östergötland. Där hälsade jag på Malin (LondonBuddy). Linköpingsbor skilde sig inte så mycket från Lundabor förutom på dialekten. Det räckte med att jag tog i hand med en människa och sa "Hej, Linnea" för att dom skulle fråga "är du från Skåne?". Vi var och badade på ett ställe som hette "Berg" (mycket konstigt ställe.. man riskerade att få en segelbåt i huvet om man inte såg sig för) och där ute i vattnet träffade vi en av Malins kompisar. Jag vågade inte hälsa på honom (han var snygg och jag hade bikini på mig) så istället stod jag tyst. När jag till slut broke the ice genom att fråga "var i Usa var du?" tittade han konstigt på mig varefter han vände sig till Malin "pratar hon engelska?"..jag försökte prata lika långsamt och drygt som dom  så att han skulle fatta men det lät retarderat så jag sket i det. Varje gång Malin presenterade mig för någon så sa hon att jag var "Linnea från Skåne". Vad hände med "Linnea från Lund?". Vi från Skåne säger väl inte "Hej detta är Olle från Härjedalen?". Jaja .. nog om Skåne och så. Kände bara för att vara lite landskapsnationalist.
I korta drag hände detta under resan:
Vi badade i Berg
Vi åt god mat
Vi drack en del på storan (stortorget.. ?)
Vi gick på Platå (klubb). Dom har faktiskt nationer i Linköping vilket jag bara trodde fanns i Lund. Föredrar nationer big time.
Vi sov
Vi var bakis
Vi shoppade i ösregn och cyklade hem i ännu mer ösregn så vi dröp av vatten sen
Vi kollade på Rent
Vi promenerade
Vi sov
Jag åkte hem.

Nästa lilla text handlar om hemresan och när jag tänker på den blir jag irriterad vilket man ser på mitt sätt att skriva... Texten är JÄTTEONÖDIG och jag ber er att inte läsa den.
Hemresan var intressant. Jag kommer på tåget och ser att min plats är upptagen. Jag orkar inte säga "du sitter på min plats" när det finns sådär hundra lediga platser kvar. Jag slår mig ner och såklart kommer det en barnfamilj i nästa stad som ska sitta där. Jag får snällt resa mig och ska precis hoppa in på en plats när en gubbe kastar sig in. Jag skojar lite och säger "men åh nej nu snodde du fönsterplatsen".. han bara "Japp, och min gubbe tar den andra", och in framför mig hoppar en liten gubbe och snor platsen. Jag undrar om dom var bög...Dom var sådär 70 år gamla.. men jag antar att man inte slutar vara bög för att man blir gammal. Jaja.
Jag blir irriterad och tar en annan plats.. såklart kommer en liten jobbig tjockis (Ja hon var ful och preciiis en sån människa jag stör mig på för hon pratade tyst som en mus.. jag menar, SPEAK UP!! ingen kommer lyssna på dig om du inte kan tala rent) och jag ignorerar henne för hon såg osäker ut. Jag ignorerar henne ända tills hon petar på mig och jag är tvungen att ta ut hörlurarna och se på henne. Då säger hon att jag sitter på hennes plats. Men ÅÅÅÅh liksom platsen bredvid mig är ju ledig så sätt dig på den då din fula kossa eller måste du ha fönsterplats eller soooo badly för det är ju så vackert att titta ut på östergötland? JAJA. Hon fick upprepa frågan två gånger för jag hörde inte vad hon sa(okej det gjorde jag men jag ville att hon skulle lära sig liksom). Sen får jag snällt resa mig och släppa in henne. Sen frågar hon "är det dina skor?" för jag har ställt mina skor under stolen.  MEN SNÄLLA kan du dra en slutsats själv eller? jag har inga skor på fötterna och det står ett par skor på platsen jag just satt på. Klart det är mina skor eller ska du ställa fler dumma frågor ditt jävla sär.
Jag blev så illa tvungen att sitta bredvid henne sen men jag suckade högt varje gång hon rörde på sig så det var najs. Jag kollar vlket nummer jag sitteräh serill min stora lättnad att jag lyckats hamna på min egen plats. "Äntligen" tänkte jag  och pluggade in Ipoden och satte mig bekvämt. NEJ ingen rast ingen ro här inte för i nästa stad kände jag en hand på min axel och en gubbe som bara "du sitter på min plats": Jag blev arg på riktigt och fräser att jag sitter på 33 och senast jag kollade var det MIN plats. Han ígnorerade mitt dåliga humör och la handen på tjockisens axel istället och upprepar frasen "du sitter på min plats?". Tjockisen ser rädd och bitchig ut på samma gång (något hon faktiskt ska ha en eloge för att hon kan)  men förklarar att hon faktiskt sitter på rätt plats. Mannen frågar snällt vilket nummer hon har och tjockisen säger att hon har nr 30. Mannen säger snällt att hon sitter på 34 och att det råkar vara hans plats.
HUR FAN kAN HON TRO ATT 30 OCH 33 ÄR BREDVID VARANDRA? Jävla NOLLA!!
Jag skrattar så jag dör på insidan när tjockisen blir röd i huvet och förklarar att "hoppsan det är nog lite tidigt på morgonen.. jag ska flytta mig..hehe" .. jag brölar  ut ett "HOPPSAN, så det kan gå" och stampar otåligt med foten medanhon reser sig. Sjukt omoget men verkade sjukt coolt sagt at the moment. Slår mig ner och ser att en kille sitter och skrattar åt mig. Han ser ganska snygg ut och jag fnissar lite jag med. Sen blundar jag och öppnar ögonen först när jagfår på känn att någon stirrar. Det är samma kille igen och denna gången när jag ser på honom inser jag att han är THE ugliest person.. jag ignorerar honom till Hässleholm där min granne går av tåget och The ugliest, hör och häpna, RESER sig upp och frågar om han får slå sig ner bredivd mig. Jag muttrar att det får han väl och sen sitter han och glor ut genom fönstret utan att blinka tills vi kommer till typ.. nån stad. Där tar han upp en bok ur sätet framför sig och vrider på den hundra gången innan han frågar om det är min bok. Varöfr i helvete skulle det vara min bok liksom?? han ville bara starta ett samtal.. det lät såhär:
UG (Ugly guy) - är det din bok?
SST(Supersnygg tjej(Jag)) - Nej det är inte min bok
UG - så det är inte din
SST - Nej det är inte min
UG - vemsär det ?
SST - han som satt bredvid mig läste en bok..kanske den
UG - så då är det hans bok
SST - ja det är hans bok.. inte min bok
UG - nej så det är inte din bok
SST - nej
UG - okej

Superintressant samtal. Helt omedvetet körde  killen vår lek som vi har i Sandbygänget. Leken går ut på att upprepa saker hundra gånger. Det är nog bara vi som tycker den är rolig.. den är jävligt rolig. Jag fnissade inombords när jag lekte den med honom men han fattade inte såklart. Noll humor.

Jaa.. resten av tågfärden babblade killen på om hans sommarplaner som bestod i att åka till Öland med sin teatergrupp och att nån dag på Lunds gator leka Rumänska turister och fråga Lundabor weird saker på engelska.. han drog ett exempel också. Det lät såhär "Hi, how do I get to Lund?"... jag bara "men du är ju redan i Lund så varför ska du fråga det... ?   då fnissade han och sa att det var ju det leken gick ut på .. att man skulle fråga dumma frågor dvs. .. kul.. jag hoppade av i Lund och av nån jävla anledning skulle han åt samma håll så vi fick slå följe till clemenstorget. Väl där blev jag av med honom. Jag åkte hem och dog på insidan.



Resten av lördagen var uuuuunderbaaar för jag var med Mandy och Anna och vi serverade på en fest och det var kul och stressigt men vi fick iaf va tillsammans så det var såååå värt!!















Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, sicken bitch du är ;-)

Snart nog ska du se att din kille från tåget är din

2009-07-06 @ 16:33:24
Postat av: Anonym

Haha, sicken bitch du är ;-)

Snart nog ska du se att din kille från tåget är din

2009-07-06 @ 16:34:17
Postat av: Lilly

åh nej det är det sista jag vill :P



Vem skrev det förresten?? Liv eller.. ?

2009-07-06 @ 19:49:47
Postat av: Lovisa

Tyck till om dagens outfit på min blogg! =)

2009-07-06 @ 20:24:17
URL: http://lovisarosen.blogg.se/
Postat av: amanda

det var nog lovisa!

2009-07-06 @ 22:52:24
Postat av: Anonym

vem är lovisa? :P

2009-07-07 @ 16:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0