Midsommar

Jag har haft eviga diskussioner med estland och norge och andra länder om vilken dag midsommar är på. Estland firar sin midsommar den 20e varje år. Sverige firade i fredags och Norge firade idag. Vi firar midsommar den dagen solen står högst på himeln. Det gör Norge med (estland är bara knäppa), det är här det blev lite stop i diskussionen... Sen kom jag som är så fantastiskt smart på att solen står nog inte högst på himeln samtidigt i Norge som i Sverige, kanske på vissa ställen men inte i hela swe och nor. Jag ska framföra min smarta uträkning senare idag.

Hur som helst så firas midsommar idag, så om jag inte jobbar ska jag gå och titta på bålet. Ja, bålet. Norrmän alltså vad ska man göra....

Här kan ni se Norge håna svensk midsommar på tv!

http://www.youtube.com/watch?v=9t7P7b6Evbw


inte för att va så...men fan va de älskar och avgudar sverige här!  (jag med!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0