Lillizens helg

Tjallisen!
Idag är det fett fint väder och jag har en tråkig körlektion mitt i de finaste soltimmarna.. suck. Jaja.
Helgen har vart lite speciell måste jag säga.  Here we go!
I fredags var det midsommarafton och jag jobbade till klockan 3. Jag stressade hem och bytte om i panik och sen stressade jag in till stan igen. På bussen mötte jag Andys föräldrar som jag satt med. Jag var lite ledsen över min saknade midsommarkrans. Dom kände lite sympati och gav mig hälften av sina blommor så jag kunde göra en krans. Så himla snällt :)
Sen mötte jag upp Olga och Sofie vid stationen och vi drog till Rebecca. Det är alltid bra att komma lite sent för då är all mat redan klar och man kan bara sätta sig och käka direkt utan att behöva bidra med något. Jag skulle bidra med sallad egentligen. Sen träffade jag Helena och Siri på stan och vi bestämde att jag skulle bidra med snaps istället. Dock kostade snapsen 260 spänn!! (och då hade jag inte ens fått till alla tio) så jag fick smått panik och köpte första bästa vin istället. Det dracks iallafall upp. Efter maten gjorde den kreativa delen av oss kransar på Rebeccas altan. Stundtals kunde man inte prata med varandra pga ösregnet och åskan.. och haglet. Sen var det efterrätt och jag åt upp halva kladdekakan. Framåt kvällen fick vi besök av några Stockholmare. Sjukt random. Dom hade vart på U21match och hade inget att göra så dom ringde till Liv och frågade  vad som fanns att göra i Helsingborg. Hon hade ingen aning så hon tipsade om Slagt i Malmö. Dom körde till Malmö men ångrade sig om Slagt så då ringde dom igen och Liv verkade tröttna på dom och bjöd in dom. Så sen kom dom och ja.. det var trevligt. Dom var trevliga. Det man fattade (dom pratade sjukt fort plus interna skämt och ord) .. Vi pratade halva kvällen om vart vi skulle dra vidare, och som så många andra gånger är det roligare där man redan är vilket man aldrig inser. Vi stannade iallafall kvar hos Rebecca. Olga tröttnade och ville leta nytt sällskap hos grannarna. Hon kastade sig över muren och fick en utskällning. Jag tyckte det var så pinsamt så jag sprang in i huset igen. När jag kom ut efter 5 min för att se vart Olga tog vägen hörde jag henne från andra sidan muren sitta och prata om handboll med grannarna. Hon hade visst blivit invited after all.
När alla blev trötta och opepp körde vi hem. Dagen efter hade jag och Mandy inget att göra så vi tog bilen till Västra hamnen. På vägen ringde Liv oss och frågade om vi ville hänga med henne och stockholmarna till köpenhamn. Vi hade inte direkt nåt bättre för oss så vi hängde med. Vi gav dom en liten sight seeing i Malmö och dom blev helt amazed när dom såg Zlatans hus. Vi stannade typ heeela tiden för att dom skulle fota diverse saker. Dock sket dom fullständigt i att fota vårt fina Turning Torso. Jaja.
Vi åkte iaf till Köpenhamn och där hände ingenting. Vi gick omkring och var hungriga och allt var stängt och ströget sög. Vi tittade dock på roliga dansare på torget och jag och Liv tyckte vi dansade bättre än dom så vi gav dom en liten uppvisning i våra Gerdamoves. Sen åkte vi hem och hemresan var bäst för då kollade vi på Kopps i bilen. När vi kom hem åkte vi hem medan Mandy var pepp som fan och åkte till Slagt.
Dagen efter hade vi Aussiemöte (igår) och vi bestämde inget speciellt. Vi åt scones och pratade om Harry potter och lite andra grejer och sen bestämde vi att vi skulle ha möte igen om några veckor. Livisen hämtade upp mig och vi åkte till Carro på Nova för att hälsa på. Där träffade vi Rebecca och Siri inne på Nilson (Niljon) och när Carro inte hade nån kund så satt vi och hade reunion. Därefter var jag och Liv uttråkadeså vi stack och skulle köpa nyttiga och goda jordgubbar. Liv kom ut med en äcklig mango/ananasjuice från Brämhults och jag kom ut med marabou. Amanda har du smakat Marabou med jordgubbssmak än ?? eller den finns inte i Norge? inte för att jag åt den .. kom bara att tänka på den. Apelsinkrokant.. mm..
Sen skulle vi till Lomma för att förtära godsakerna i bilen medan vi blickade  ut över havet. Dock var det sjukt varmt i Lomma av nån anledning så vi satte oss på Livs segelbåt i hamnen och låg och solade och mös.. det var underbart! sen satte vi oss på piren. Efter det drog vi hem och Liv dumpade mig hemma. Jag trängde mig på Jonas och hans kompisar. Vi åt grillat och hyrde film (Gomorra) som SÖÖÖÖg.. vi fattade ingenting så vi sket i den och stack till Billebjer och tog sommarens första dopp istället. Det blev kvällsdopp för klockan var 11 och sjön var helt stilla. Inte ens den nakna mannen med tidningen var där vilket han enligt Jonas alltid är. Jag var modigast och dök i först. Det var inte så kallt som jag trodde faktiskt. Sen drog vi hem och jag åt nattamat och kollade på pinsamma bloggar med Jonas kompis Anna. Sen somnade jag och vaknade i morse av att MIKE ringde. Lite awkward. Jag svarade efter många om och men men det visade sig att han råkat ringa upp av misstag. Jag satt och tjuvlyssnade i en halvtimme från det att han åt frulle till det att han gick till sin första dag på jobbet som engelsklärare. Sen avbröts samtalet. Jaja jag fick ut rätt mycket  av samtalet.
Sen ringde han upp igen och jag var beredd att lyssna på ännu mer gossip.. But no, man hörde "Lilly,, lilly are you there?" så denna gången hade han fattat att han ringde. oh my!  jag svarade iaf och sen småpratade vi om var vi gör nuförtiden och sen sa han att hans students  såg uttråkade ut så han var tvungen att gå. Jag kom världens bästa lögn.. han frågade  hur jag inte kunde märka att han ringde mig i en halvtimme men jag sa att jag trodde det var mitt alarm som ringde och att jag tryckt på snooze och sen somnat om. Liar liar pants on fire..

So what, I don't care .. I can buy a new pair!

ah just det. Mike ska till Aussie i November. Hehe..

Anna kommer heeeem i veckan!! hon ringde i förrgår och det var så kuuul!! och sen kommer Lenin om bara några veckor. Pusslet börjar falla på plats :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh ja jag ahr sett den, men tyckte det såg sjukt äckligt ut! fast sen sa estland att den va skitgod, men då tänkte jag att det va bäst att inte smaka den för då blir det liksom ääännu svårare att välja choklad! :)

2009-06-22 @ 13:54:12
Postat av: lilli

shit va smart ändå.. att inte prova alla smaker. Själv får jag en liten klump i magen av oro och ångest när jag står där och ska välja mellan nöt, vanligt marabou och apelsinkrokant :(!!

2009-06-22 @ 15:28:41
Postat av: Anonym

oj! jag får faktiskt erkänna, att här har de en smak till som inet vi har (tror jag), den heter walters mandlar! fast det är inte schweizernöt eller helnöt utan några andra nötter helt enkelt! men den är inte god, so om den kommer till sverige, dont wate your money on it!

2009-06-23 @ 14:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0