guuuuuuud, åh gud

GAH!
Vårdcentralhelvetesjävla'sjuksköterska'whatshername!
Idag ringde jag och var väldigt ledsen på rösten. Jag beskrev mina symptom med feber som hållt i sig i 4 dagar och ont i halsen som FAN! (idag fick jag gå upp fucking klockan 4 inatt och äta äcklig vaniljglass för att kyla halsen och sen mådde jag illa och sen spydde jag upp vaniljglassfanskapet och sen fick jag börja om proceduren för halsen gjorde ännu mer ont än när jag började äta glassjäveln så alltså skulle jag stannat i sängen och förbannat John blund för att han inte bara kunde ta mig tillbaka!!) ..  Ja, som sagt. Idag kollade jag i min hals och hade vackra välskapta vita blåsor i svaljer. Halsfluss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gode gud..
BUT NO! Dom på vårdcentralen tyckte inte att mina beskrivningar av blåsorna lät som halsflussblåsor så jag fick inte komma dit... ursääääkta liksom! jag googlade halsfluss och fick upp massa bilder som stämde med min hals och imorgon ska jag tamigfan ringa igen och maila över dom! Hon nämnde svininfluensan ockås. Är det därför man inte får komma dit eller? För att SVINIS härjar!! jävla skit. bara för att svinis finns behöver det ju inte vara det man får när man blir sjuk bara för att symtomen är liknande. TYP jag har inte ADHD även om jag är arg nu ..
GAAAAAH

Jag har halsfluss ALABAMA.. kan inte  träffa mina vänner... kan inte prata i telefon (it hurts man!) .. kan inte äta mat som inte är purré .. kan inte jobba (hurra!) .. kan bara ligga hemma i soffan eller sängen eller typ .. sitta här och förbanna världen ! ååh

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok, här kommer ett medicinskt inlägg:

1, det låter väldigt halsflussigt det du har, om din vårdcentral inte tar emot dig - byt vårdcentral (=lista dig hos någon annan) och se till att tala om att du gör det. Du behöver odlas och få penicillin. Förslag Carema i Lund, tel 046- 2801400



2, Om det är influensan (svin-) så är det jättebra!!!! Ta genast hem dina reskompisar så ni alla blir immuna (helt allvarligt). Ni kommer inte hinna få vaccin innan ni åker. Och ingen av er befinner er i riskgrupper.



3, Dessvärre (?) behöver man inte alls isoleras vid/efter influensan utan kan jobba en dag efter man är symtomfri - precis som vid de flesta andra sjukdomar! Vanligen är man sjuk i 3-5 dagar.



Men jag misstänker ändå att det är halsfluss du har, försök få en tid. Om det sen är halsfluss (och de har nekat dej tid) så tycker jag att du ska anmäla dem! Krya på dej!



Nurse Ika

2009-09-09 @ 17:31:02
Postat av: ika

Amen åååååååååååååååååååååååååhm, jag skrev världens längsta medicinska rekommendation o nu är den borta!

2009-09-09 @ 18:03:59
Postat av: Anonym

Postat av:

Ok, här kommer ett medicinskt inlägg:

1, det låter väldigt halsflussigt det du har, om din vårdcentral inte tar emot dig - byt vårdcentral (=lista dig hos någon annan) och se till att tala om att du gör det. Du behöver odlas och få penicillin. Förslag Carema i Lund, tel 046- 2801400



2, Om det är influensan (svin-) så är det jättebra!!!! Ta genast hem dina reskompisar så ni alla blir immuna (helt allvarligt). Ni kommer inte hinna få vaccin innan ni åker. Och ingen av er befinner er i riskgrupper.



3, Dessvärre (?) behöver man inte alls isoleras vid/efter influensan utan kan jobba en dag efter man är symtomfri - precis som vid de flesta andra sjukdomar! Vanligen är man sjuk i 3-5 dagar.



Men jag misstänker ändå att det är halsfluss du har, försök få en tid. Om det sen är halsfluss (och de har nekat dej tid) så tycker jag att du ska anmäla dem! Krya på dej!



Nurse Ika

2009-09-09 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0