HEJ

Sitter i common room med Petra.Petra har problem med att skriva en intresseanmälan till ett servitrisjobb.  Petra som kan tyska och franska helt flytande, har långa universitetsutbildningar och är i enligt mina ögon en ganska världsvan 24åring, när HON har problem med att skriva med en enkel intresseanmälan då är det illa. Vi har inte långsamt utan faktiskt väldigt fort tappat hjärnan på detta stället. Att skriva "15-22.30, 30 min pause" varje dag i den röda pärmen kommer man inte långt på. Nä, inte ens när man skrivit "4 pils och 2 glass kvitvin" och när man kan att 66 plus 66 är 132 utantill  känns det som det räcker.
Därför kände jag att jag skulle uppdatera bloggen från Geiranger. För när jag väl vill söka riktiga jobb, då vill jag faktiskt få dem för att jag kan något, och inte för att jag känner Mandis kusin Matilda. (För det är faktikt en lögn, har ju inte ens träffat människan.)

Vad har hänt på senaste?
Geirnager har på ca 2 veckor totalt tömts på människor, turister, båtar och djur (har inte skymtat de sura ponnysarna på ett tag) Vi är rätt arga på Union för det mesta. Massa drit. Funderar på att söka jobb på joker nästa år. Man har iaf nära till affären då. höhö.
Vad som håller mej vid liv är Petras "vem vare som kasta?", Tracys version av Dunka mej gul å blå (min egen av Ulf Lundells Ohlala jagvillharreeej går inte heller av för hackor), Silje är här och underhåller mej med hennes galna historier och Sara är är också helt greit att ha här! Annars...
Vi hade ett möte häromdagen. Jag påpekade att på mitt första möte för 6 månader sen lovades vi internet. Sex månader senare? Fortfarande i tv-stuen mitt inatten (allt för att alexandrrrrr på dagtid ockuperar min enda internet-spot). Tog även upp att jag vaknat mitt i natten av att min garderob, som satt ihop med silvertejp, hade trillat isönder. Självklart inte för att jag trodde att de skulle göra nånting åt det, utan bara för att poängtera att jag inte tänkte betala ett korvöre för att ihoptejpad garderob. Köp ny tejp, sa Kari, och så var det med det.

Så just nu är inte en enda tanke på att återvända, dock har jag börjat planera nästa resa, so kommer kosta pengar. och enklast är såklart att åka hit igen. men vi får se.

17 dagar kvar!!!!!!!!!!!!!! iiiiiiiiiiiiiiih
hjärnan aktiverad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0