You're a staaaar shining so briiiiiiiiightly!!!!!!!

Wow! Bloggtorkan är över.. fast vid det här laget har vi nog tappat våra 4 besökare. Skit samma, det är nice att skriva ändå. Varning för aslångt inlägg.. när man är sjuk har man inte så mkt mer att göra än att tråka ut er med sina små historier.

Hej , Lilly här. Update: jag är sjuk. Mamma tror att det är svininfluensan.  Inte nog med det, hon HOPPAS att det ska vara svininfluensan. "Då är du ju immun sen" .. excuse me!!!
Fast ändå nice .. om man har svinis så måste man ju typ isolera sig i två veckor. Då slipper jag jobba. Fast jag kan ju inte träffa mina vännör på två veckor då :/ gah .. Fast jag har så bra vänner att dom JÄTTEGÄRNA hälsar på mig i min ensamhet och får svininfluensan ihop med mig. Eller hur? gullegommor..dom e fina

Jag har ... ingenting att berätta. Fi fan !

Jo jag kan berätta varför jag blivit sjuk. Det har vart en hektisk vecka som började förra helgen. Då bilade jag med min nyfunna vän Abbe till Stockholm. Första gången jag träffade Abbe var i fylleottan på Utö den första Augusti. Andra gången jag träffade honom var förra fredagen. Jag var lite av ett vrak av nervositet för tänk så var han mongotråkig nykter. Fast det visade sig att han var en rolig filur och vi hade en angenäm road trip ihop som varade i 14 timmar pga felkörning vid Helsingborg.. och i Göteborg.. och i nån annan stad. Jönköping?
När vi hade en mil kvar var vi GANSKA trötta och hade, de senaste 2 timmarna, slått varandra för att inte somna. Vi hade också kört 20 frågor där allt vi tänkte på var sängar, sömn, moln och  dylikt. Vid ett tillfälle hittade vi till och med på en sång som vi sjöng högt som fan.. Det är hur enkelt som helst att skriva en låt. Man sätter bara ihop alla populäraste fraser från diverse kärlekslåtar. Ibland kastar man in "Baby" också. Vår lät såhär typ "Oh baby you're a star shining so brightly in the sky. I will love you  (baby) forever and ever" blabla .. bra va?
När vi hade en mil kvar krockade vi. Det var lite meant to be kände jag. När jag sen berättade för mamma varför vi krockade lät det ganska stupid.. "abbe var törstig så jag höll flaskan medan han drack för han körde ju".. Ajja, vi överlevde, tjoho det är det bästa som finns, och  bilen överlevde så vi körde vidare till Saltis. Jag såg fram emot en god natts sömn , which never came.. Flaket, som skulle vara i Södertälje dagen efter innan 10 hade fått en törn. Vi hade inte lust att betala 500 spänn i skaderisk för fanskapet så det fanns inget annat att göra än att kötta på pannlampan och ta fram sandpapper, filar och svampar. Där stod jag, äcklig som få, och skrubbade flakjäveln medan solen gick upp. Vi var klara klockan 6.. då luktade jag rengöringsmedel, hade en fet bula i huvet av krocken som täcktes av mitt flottiga hår. Jag var svart i ansiktek av Olja, pannlampesmuts och mascara. Helgen började bra.

Vi sov i två timmar sen tvingade Abbe mig att ta ett morgondopp i havet. Dom bodde precis vid havet nämligen. Det var snorkallt och jag dog lite. Sen hoppade vi på cyklarna för att åka till stan så Abbe kunde visa mig kära Stockholm. Abbe nämnde aldrig att det var 1,5 mils uppförsbacke till stan så när vi kommit nån km undrade jag om vi inte var framme snart. Jag var inte speciellt nice-ig när vi kom fram, varm och trött.. tror faktiskt inte jag var fräsch en enda gång på hela den helgen. Vi cyklade runt i exakt hela stan så nu när jag kollar på enirokartan så kan jag säga "åh där var jag!".. Abbe tvingade mig att prova en mormorsklänning i en affär för han tyckte den var fin.. den gick nedanför knäna och hade väldigt mycket krås och spets. Jag vägrade men han lyckades övertala mig. Jag var syndigt ful i den. Jag skämdes massa men sen fick jag min hämnd när Abbe drog på en tröja och butiksbiträdet började skratta åt honom och påpekade att den nog skulle sitta finare på mig för jag är tjej..mohaa..
Hmm what else..Vi var på samma berg som dom är på i Stockholm boogie eller vad filmen heter. Där rev jag mig på en grenjävel och fick ett vackert sår i ansiktet. Nu kommer jag förhoppningsvis få ett likadant ärr som Anna så vi kan vara ärr-buddies!.
 Tröttheten kom ifatt oss och vi tog oss hem till Saltis där vi åt och gjorde exakt ingenting. Vi la oss på bryggan och kollade på himmeln som är lite av Abbes passion. Vi såg ascoola saker, typ meteorer och asteorider och aliens och sånt! asfett.. tror t o m vi såg Discovery, raketen.. fast vet inte.
Dagen efter skulle vi klättra. Det lät kul tyckte jag och såg en klätterhall framför mig med grym säkerhetsanordning och hjälm och hela fadderuttan. Det blev inte riktigt som jag tänkte dock. Jag hade inga klätterkläder så fick ta Abbes mjukisbyxor och Abbes hoodie. Såg ut som en hiphopare (why oh why! alltså inte på hela helgen fick jag vara fin!!!) Sen tog vi motorbåten och hämtade upp Abbes polare Erik&Erik varefter vi drog till ett berg... ett BERG!! Väl på berget köttade Abbe på sig selar och grejer och sen försvann han uppåt ...typ 15 meter!!!!  jag var djupt imponerad. Sen gjorde Erik och Erik samma sak varefter dom vände sig mot mig och såg menande på mig där jag satt och grävde med foten i löven. HELL NO ... sa jag inte... Jag sa "eeh okej hehe..." och dog lite på insidan. Det var bara att försöka. Jag kom fucking 2 meter, sen ramlade jag. Abbe lyckades vid tillfället jag ramlade vara OKONCENTRERAD... så istället för att bara hänga kvar i luften lyckades jag svinga några meter åt sidan och hamna på en klippkant som sluttade 7 meter ner. Jag hängde och hade gråten i halsen medan Abbe skrattade och tyckte det såg kul ut.. jävligt kul var det att se döden i vitögat..
Han halade ner mig iaf och jag var tyst hela vägen hem av chock. Sen åt vi middag och han dumpade mig vid tåget.. nejnej, inte tåget mot lund, utan tåget till SLUSSEN.. tack som fan liksom. Där satt jag och var livrädd och hade ingen aning om hur jag skulle ta mig till T-centralen. Tur att stockholmare än vänliga iaf. Jag frågade ca 10 pers på vägen om jag var rätt och till slut hittade jag tåget. Phew. Jag kom  hem 7 på morgonen och hade knappt sovit på tåget.. sen gjorde jag nåt ovettigt på dan. På tisdagen jobbade jag och hade tråkigt.. sen hade jag roligt efter jobbet.. då  lekte jag med Anna,Elin och Viktoria och utnyttjade att man får dricka sprit offentligt i Lund. Vi blev fulla i botaniska trädgården och det var kul.. i dagsljus!
Jag jobbade och var astrött på onsdagen och tränade småtjejerna som var skitstöriga och kacklade och jag tänkte att så jobbig var minsann inte jag när jag var 12 år.. ungdomar idag..
I torsdags blev jag sicko och sen dess har jag mått skit. Snipp snapp slut. Lite sömn och för många nerviga upplevelser resulterade i svinis.


UUuhlaaa ..... nu ska jag läsa bridget jones!



HALLÅ HALLÅÅÅÅ!! vi ska till AUSTRALIEN!!!!!!!! så jävla coolt och så jävla konstigt!!!


Kommentarer
Postat av: Tette

HEEEEEEJ ELIN OCH LINNEA!

Håller mig relativt uppdaterad på er blogg och jag hoppas du blir frisk snart. Saknar er och London ta hand om er!

Puss och kram Tette

2009-09-11 @ 12:56:20
URL: http://tbentevikblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0